Doncs aquesta vegada hi estic d'acord, amb aquest senyor. Potser no amb la manera de deixar-ho anar, així per sorpresa, cosa que ve de família. Però sí que estic d'acord amb la proposta, almenys a cop calent. Pot molt ben ser que demà em llevi i ho vegi d'una altra manera...
Escurçar les vacances d'estiu començant l'escola el 7 de setembre, i traslladar aquesta setmana a mitjans de febrer, acostant-nos així al model de vacances de la resta de països.
Resulta que els pares ja han posat el crit al cel:
- i què en farem dels nens aquesta setmana?
- quant ens costarà deixar-lo al casal?
- i si no podem deixar-los als avis?
Carai, no entenc què es queixen, els passarà el mateix que els passava fins ara les dues setmanes de setembre abans no arrencava el nou curs! no?
Jo, com a mestra, només hi veig avantatges. Segur que també hi haurà mestres que no hi estaran d'acord perquè també es parla de modificar aquesta part del calendari, així com eliminar la jornada intensiva del més de juny (veus, un altre punt on les famílies hi trobaran avantatges, perquè a partir de les tres de la tarda, pel juny, els nens ja no tenien cole). Però al meu entendre, aquesta mesura serà bona per:
- escurçar les vacances d'estiu, extremadament llargues (dos mesos!!!) per a mestres i alumnes. Per mi és traumàtica la tornada a l'1 de setembre després de dos mesos sense fotre ni brot (vale sí, opos, algun cursillu al juliol...). I per als alumnes, tant de temps sense escola significa una congelació i/o retrocés d'allò que s'ha après al llarg del curs. Per tant, el primer trimestre acaba convertint-se en un escalfament de motors per recuperar tot allò que la memòria ja no recorda i que s'ha rovellat durant l'estiu. Una gran pèrdua de temps.
Si l'estiu és més curt, potser no ens encallarem tant.
- Tenir una setmana de vacances al febrer significa que, per fi, sabré què és viatjar en temporada baixa!!! no sabeu pas la ilusió que em fa visitar països que no sigui quan tothom fa vacances, no trobar tants turistes, no trobar-me gentades a l'aeroport, i sobretot, pagar molt menys.
Només em fa patir una cosa si tot això tira endavant: si comencem el 7 de setembre, caldrà preparar el nou curs al mes de juny. I això significa que el departament i les delegacions d'educació hauran de posar els mitjans necessaris perquè això sigui així. Tal com estan les coses, ara per ara no hi ha cap centre públic que a l'estiu sàpiga de quina plantilla de mestres disposarà pel curs següent, i això és bàsic per fer una previsió i organització dels grups, els suports, les aules, etc. Jo mateixa, cada curs és una sorpresa perquè no sé on treballaré fins l'últim dia laborable del mes d'agost, i com jo molta gent està igual. Tampoc és fins a mig juliol que no se sap qui ocuparà les places d'oposicions, o de concursos de trasllats, o vacants per interinatges. Per tant, els únics que es podran preparar el curs durant el juny són aquells que estan fixes al centre i els equips directius, però la resta de gent que anem voltant amunt i avall com ens ho farem per preparar el curs amb una setmaneta al setembre?
Caldrà que l'administració es posi MOLT BÉ LES PILES, sinó, una vegada més, serà una bona proposta feta realitat sense preveure totes les conseqüències.