Avui hem fet claustre d'urgència.
Per parlar d'aquesta refotuda vaga que sembla que ens han fotut al damunt per real decreto.
Comencem l'any 08 corrents, no hem paït els polvorons que ja hem de despenjar tots els motius nadalencs i passar-nos al carnaval, perquè aquest any cau d'hora, moooolt d'hora (no recordo un dijous gras celebrat en gener). I com un eco, entre rats penats i aranyes, entre bruixes i faunos, entre pòcimes i fantasmes (el tema era l'escola encantada), ens bombardegen amb les bases de la LEC del senyor Ernest Maragall, i les convocatòries de vaga de tots els sindicats.
Fins avui a l'hora del pati no m'he mirat res de les bases de la llei. No he tingut temps. Però com que el temps empeny i ens hem de decidir avui al claustre del migdia, potser val més anar informat. Malament llegir-ho ràpid, no he entès gran cosa, però tampoc he vist res d'escandalosament dolent. Ho he trobat tot molt a les beceroles, molt dit "en general", agafat amb pinses. Típic document que, depenent com s'interpreti, pot semblar bo o pot semblar apocalíptic.
Apocalíptic ho és per als sindicats, que amb presses, convoquen la vaga. I no ho veig clar. Primer, perquè no entenc que volen dir que estan privatitzant l'escola pública, no entenc com es veu en fets concrets això en aquestes bases, que són els eixos desdibuixats d'una nova llei educativa catalana que encara no s'ha concretat en projecte de llei, i que si no m'equivoco amb el sistema, ha d'aprovar el parlament d'aquí a un any, amb les modificacions que calguin.
No és molt d'hora per fer una vaga? una vaga ha de ser molt ben pensada, i cal tenir-ho molt clar per apuntar-s'hi. I avui, al claustre, ningú tenia res clar, ni entenia res.
Per què aquesta precipitació per part de sindicats? per què ens en vam enterar per la tele i pel diari que hi havia vaga? per què no ens ho van venir a dir abans? per què el responsable d'informar-nos (ara no sé si va venir el d'USTEC, el de l'UGT o el de CCOO) va venir el dia de carnaval, quan tots els mestres anàvem de cul amb la rua, el ball i el show, i els gegants? per què no venia un altre rato? i si me l'hagués escoltat, me l'haig de creure? no ens enganyen aquests dels sindicats? per què justament ells van ser els que van firmar per la sisena hora sota la tapadora de la qualitat de l'educació, cosa que ha acabat essent una mentida podrida... per què me'ls hauria de creure ara?
Si tot just fa quatre dies que s'han publicat aquestes bases, per què JA hem de tirar el cartutxu més potent que tenim? No seria millor fer convocatòries fora d'horari escolar a la Plaça de Sant Jaume? i anar seguint les negociacions que es fan en el redactat de la llei entre tots els agents implicats? Que no hi ha altres accions a fer abans de tirar pel dret amb la més dràstica i deixar sense escola als nens i nenes? i posem pel cas que anem a la vaga, què els dic jo als pares dels meus alumnes quan em preguntin per què faig vaga si no entenc res?
No en faré.
Si tinc temps intentaré fer un anàlisi de tot plegat, així m'obligaré a entendre què cullons passa. De moment, aquí us deixo uns enllaços:
les bases del senyor Ernestu:
http://www.gencat.net/educacio/llei_edu ... ei_edu.pdf
les queixes dels sindicats, comunicat conjunt:
Els sindicats USTEC-STEs, FE-CCOO, ASPEPC·SPS, FETE-UGT i FE-CGT
convoquen el 14 de febrer de 2008 jornada de vaga i manifestació :
En defensa de l’ensenyament públic i de qualitat
No volem aquesta llei
Rebutgem el contingut de la proposta de bases per una Llei d’Educació a
Catalunya (LEC) i fem una crida al professorat i al conjunt de la ciutadania a
mobilitzar-se per aconseguir la seva retirada.
1. La millora de l’educació pública no passa per una gestió jeràrquica i
empresarial de les escoles ni per la lògica del mercat, sinó per un augment
seriós de la inversió, que possibiliti abordar tota la problemàtica i les
necessitats dels centres i de l’alumnat.
2. La Llei obre noves vies de privatització de l’educació. Promou formes de
gestió privada al centres públics, que podrien passar directament a mans
d’entitats vàries.
3. La Llei aposta per una desregulació de les condicions laborals del
professorat. A través d’aquesta Llei, l’Administració pretén eludir la seva
responsabilitat en la marxa de l’ensenyament públic, tot traspassant-la als
propis centres.
Barcelona, 10 de gener de 2008