Barrank.cat

Les opinions només són opinions i no cal respectar-les, només cal respectar la veritat i les persones. I com que la veritat no existeix, només ens queden les persones.

Benvingut/da, Convidat/da
Si us plau Identifiqueu-vos o Registreu-vos.    Heu perdut la vostra contrassenya?

Va de mestres
(0 Veient) 
Vés a baixPàgina: 12345678
Tema: Va de mestres
La Mujer Cocacola fa 2 anys, 11 mesos Karma: 0
Ben real aquesta, també...

A la escola de les històries que jo us explico, abans d'ahir la directora repassant inscripcions es dedica a fer les típiques trucades als pares i a les mares demanant tota aquella paperassa que habitualment la gent es descuida d'entregar.

En una d'aquestes trucades quasi automàtiques, la sorpresa és quan un contestador amb la veu sensual i sexual de la mare d'una alumna, , li diu com aquella que t'ofereix un ratet calent a canvi d'alguna moneda d'or...

"Hola... soy la mujer COCACOLA... a la mujeres les gusto i los hombres hacen cola"

No us puc assegurar que l'escola ja tingui els papers que li faltaven...
Quercus
Missatges: 285
graphgraph
Usuari desconnectat Feu clic aquí per a veure el perfil d'aquest usuari
L'administrador ha desactivat l'escriptura als visitants.

Re: Va de mestres fa 2 anys, 11 mesos Karma: 2
Ai els pares d'avui dia...

Escena: dos quarts de nou del dematí, bus numbru 19 direcció Horta ple de papes i mames i nens amb motxilles, envestides de cotxets, apretats tots com en una llauna de sardines, es dirigeixen a les escoles.

Parada: una mama atabalada agafa les seves dues nenes de les mans i crida:
- ¡En marcha chochitos, que nos bajamos a la próxima!

Vaig al·lucinar.
Gertrudis
Missatges: 938
graphgraph
Na Gertrudis d'Argent i Tremoleda.

DÓNA FORÇA AL TENDRUM, PRÍAP DE NERVI TIBANT.

Re: Va de mestres fa 2 anys, 10 mesos Karma: 2
Potser van ser les angines, que em fotia un mal el cap i el coll de por, no sé. Però dilluns vaig clavar la meva primera bronca monumental a un nen amb nota afegida a l'agenda pels pares.

Classe d'informàtica amb els nens de la classe Tramuntana, de 5è. Aprenent a adjuntar arxius als mails. Surto un moment per anar a la classe a buscar un retolador per la pissarra. Torno i em trobo un nen enfilat damunt d'una taula a punt de fotre salt.

Quan els nens són més grans, els faig fer una reflexió per escrit, i això fou el que ahir em va entregar el nen en qüestió.

Què ha passat?

Estava jugant amb el Gerard, el Jordi i el Rubén. El Gerard ens ha començat a pegar i jo ja li havia dit que parés, i doncs jo me pujat a sobre de la taula per tirar-me a sobre seu. Però el final he pensat que no havia de fer i la Glòria m'ha vist.

Per què ho he fet?

Perquè el Gerard m'estava probocant pegan-me. I la meva reacció ha sigut puxar-me a la taula per tirar-me sobre seu.

Com ho solucionaria?

Tindria que dir-li que parès i anar-men del seu costat i sino hagues parat li hauria de dir a la profesora.

Ho sento molt, no ho tornaré a fer.
Perdó.

Que monu... és la millor reflexió que m'han entregat mai. N'hi ha que ni es disculpen, ni raonen res, ni res de res.
Gertrudis
graphgraph

Re: Va de mestres fa 2 anys, 7 mesos Karma: 2
Ara no sabria dir si em reventa, o si em fa pixar de riure.

S'ha anunciat una prova pilot a Vic, i no sé on més, de crear centres d'acollida en territoris on l'arribada d'alumnat nouvingut a mig curs és una constant. I N'HI HA QUE JA HAN POSAT EL CRIT AL CEL.

Diuen que això és una clara mesura de segregació. Que es va enrere. Que anem cap a la desintegració.

I jo em pregunto: és possible la desintegració si no hi ha hagut integració? Ara no em posaré pas a divagar sobre una qüestió tonta com aquesta entre d'altres coses perquè en alguns llocs la integració a l'escola sí que va. O això em sembla. En d'altres no, cert.

En fi. L'Ernest ha anunciat això, que no és res més que un assaig basat en no sé quin model francès (uix, veient com està la integració a França ja podríem plegar). I ja n'hi ha molts que diuen que això és una aberració, una injustícia. Una colla de happyflowers que clamen la diversitat i la multiculturalitat i xuminades d'aquestes que ja m'estan començant a fer treure foc pels queixals.

Jo, la veritat, no ho veig pas malament. Total: els centres guetto ja hi són. Que vagin a Salt, o a Figueres, o al Raval, o a Trinitat Nova, cagun seu.

A veure: que els hi deixaran durant tota la seva vida escolar, aquests nens, en el centre d'acollida? NO. És una mesura temporal. Posem pel cas que un nen arriba a mitjans d'abril; perquè es passi fins al juny dins d'un centre d'acollida amb alumnes que es troben en la mateixa situació que ell, li provocarem danys irreversibles? el segreguem? va home va!

Fins i tot trobo que la mesura és pràctica: les escoles estan saturades, amb les classes plenes (la ràtio és de 25 alumnes per classe), amb els alumnes amb necessitats especials integrats, amb pocs mestres de suport, amb els tutors histèrics. I a mig curs t'enxufen el nen que acaba d'arribar aquest cap de setmana i que no s'entera ni un borrall del que li diuen. Aleshores ve quan el mestre es torna boig. I el pobre infant no sap on navega, no entén res del que li diuen. Això sí que és desesperant. És clar que hi ha la mestra d'EE que ha pogut fer un forat al seu apretat horari i l'ha encabut tres hores setmanals per fer-li un curset accelerat de català. PErò i la resta d'hores què?

Ui sí, és clar, les mates són un llenguatge comú a totes les cultures, i la plàstica, i l'educació física! Una GRANDÍSSIMA OPORTUNITAT perquè el nen se senti acollit. I aquesta colla de happyflowers multiculturalistes han dit que això, a un centre d'acollida, s'ho perdran! Mare de déu, tremolo només de pensar-hi, pobre infant lu que es perdrà!

M'he perdut. MEsura pràctica, deia. Doncs sí. Pràctic, perquè si tens la classe saturada, no et matricularan un nen a mig curs que no has previst (un, no passa res, però és que normalment n'arriben més). Pràctic perquè tots els mestres especialitzats en acollida, en ensenyament de la llengua, estaran en aquests centres. I també el material. I també la dinàmica de les classes basades en el diàleg seran la tònica. I tot això no ho pot afrontar el centre ordinari. I això l'alumne ho viurà, com a molt, mig any. I tindrà l'oportunitat d'entrar el curs següent a les escoles ordinàries amb una mica més d'avantatge, perquè almenys rascarà pilota, i entendrà què li expliquen de naturals i de socials, o què li volen dir els seus nous companys.

L'únic inconvenient que hi veig és que difícil és aprendre la llengua si els teus semblants no la parlen. M'imagino l'hora del pati: tot nens marroquins, senegalesos, romanesos... una de dues: o s'agrupen per lloc d'orígen així s'entenen entre ells, o juguen tots amb tots i, per tant,´utilitzen la llengua catalana, que és la que els estan ensenyant. PErò ben mirat, quan veig els nens senegambians (què cullons, negres!) del poblevert, entre ells es parlen en català perquè com que són de tribus diferents tampoc s'entenen entre ells.

Ha tocat el timbre del pati. Callo. Tinc classe.
Gertrudis
graphgraph

Extret del gencat:

Dijous, 17 de gener de 2008 - 17:23h
Millorar l'atenció als alumnes nouvinguts

Es realitzarà una experiència pilot a Reus i Vic per millorar l'atenció als alumnes nouvinguts

El Departament d'Educació iniciarà el setembre vinent una experiència pilot per millorar la integració de l'alumnat nouvingut un cop ha començat el curs escolar, a través de la creació d'uns espais d'acollida transitoris gestionats d'acord amb els ajuntaments de Reus i Vic.

L'espai d'acollida transitori és un espai provisional habilitat allà on hi ha una forta presència de població estrangera i on els centres viuen cada curs un gran nombre d'altes i baixes de matriculació. En aquests espais els alumnes nouvinguts assoliran els coneixements necessaris perquè entrin a les aules comuns amb una formació lingüística suficient i coneixements de la realitat social catalana.

Un cop finalitzada aquesta etapa transitòria, l'Administració podrà, d'acord amb els seus pares i/o tutors, matricular-lo a qualsevol dels centres de la zona educativa que li pertoqui, alleugerirà la concentració d'alumnat immigrant que ara es produeix fruit de la seva matriculació en els centres més pròxims al seu domicili.

Aquesta iniciativa vol consolidar els valors educatius que s'estan aplicant amb èxit des del curs 2004-2005 a les 1.174 aules d'acollida que ja estan en marxa i als 95 plans educatius d'entorn.

Des del setembre s'han incorporat al sistema educatiu més de 2.500 nous alumnes. Actualment, hi ha 133.000 alumnes estrangers, el 12,5% de la població escolar.
Gertrudis
graphgraph

Avui hem fet claustre d'urgència.
Per parlar d'aquesta refotuda vaga que sembla que ens han fotut al damunt per real decreto.

Comencem l'any 08 corrents, no hem paït els polvorons que ja hem de despenjar tots els motius nadalencs i passar-nos al carnaval, perquè aquest any cau d'hora, moooolt d'hora (no recordo un dijous gras celebrat en gener). I com un eco, entre rats penats i aranyes, entre bruixes i faunos, entre pòcimes i fantasmes (el tema era l'escola encantada), ens bombardegen amb les bases de la LEC del senyor Ernest Maragall, i les convocatòries de vaga de tots els sindicats.

Fins avui a l'hora del pati no m'he mirat res de les bases de la llei. No he tingut temps. Però com que el temps empeny i ens hem de decidir avui al claustre del migdia, potser val més anar informat. Malament llegir-ho ràpid, no he entès gran cosa, però tampoc he vist res d'escandalosament dolent. Ho he trobat tot molt a les beceroles, molt dit "en general", agafat amb pinses. Típic document que, depenent com s'interpreti, pot semblar bo o pot semblar apocalíptic.

Apocalíptic ho és per als sindicats, que amb presses, convoquen la vaga. I no ho veig clar. Primer, perquè no entenc que volen dir que estan privatitzant l'escola pública, no entenc com es veu en fets concrets això en aquestes bases, que són els eixos desdibuixats d'una nova llei educativa catalana que encara no s'ha concretat en projecte de llei, i que si no m'equivoco amb el sistema, ha d'aprovar el parlament d'aquí a un any, amb les modificacions que calguin.

No és molt d'hora per fer una vaga? una vaga ha de ser molt ben pensada, i cal tenir-ho molt clar per apuntar-s'hi. I avui, al claustre, ningú tenia res clar, ni entenia res.

Per què aquesta precipitació per part de sindicats? per què ens en vam enterar per la tele i pel diari que hi havia vaga? per què no ens ho van venir a dir abans? per què el responsable d'informar-nos (ara no sé si va venir el d'USTEC, el de l'UGT o el de CCOO) va venir el dia de carnaval, quan tots els mestres anàvem de cul amb la rua, el ball i el show, i els gegants? per què no venia un altre rato? i si me l'hagués escoltat, me l'haig de creure? no ens enganyen aquests dels sindicats? per què justament ells van ser els que van firmar per la sisena hora sota la tapadora de la qualitat de l'educació, cosa que ha acabat essent una mentida podrida... per què me'ls hauria de creure ara?

Si tot just fa quatre dies que s'han publicat aquestes bases, per què JA hem de tirar el cartutxu més potent que tenim? No seria millor fer convocatòries fora d'horari escolar a la Plaça de Sant Jaume? i anar seguint les negociacions que es fan en el redactat de la llei entre tots els agents implicats? Que no hi ha altres accions a fer abans de tirar pel dret amb la més dràstica i deixar sense escola als nens i nenes? i posem pel cas que anem a la vaga, què els dic jo als pares dels meus alumnes quan em preguntin per què faig vaga si no entenc res?

No en faré.

Si tinc temps intentaré fer un anàlisi de tot plegat, així m'obligaré a entendre què cullons passa. De moment, aquí us deixo uns enllaços:

les bases del senyor Ernestu:

http://www.gencat.net/educacio/llei_edu ... ei_edu.pdf

les queixes dels sindicats, comunicat conjunt:

Els sindicats USTEC-STEs, FE-CCOO, ASPEPC·SPS, FETE-UGT i FE-CGT
convoquen el 14 de febrer de 2008 jornada de vaga i manifestació :
En defensa de l’ensenyament públic i de qualitat
No volem aquesta llei
Rebutgem el contingut de la proposta de bases per una Llei d’Educació a
Catalunya (LEC) i fem una crida al professorat i al conjunt de la ciutadania a
mobilitzar-se per aconseguir la seva retirada.
1. La millora de l’educació pública no passa per una gestió jeràrquica i
empresarial de les escoles ni per la lògica del mercat, sinó per un augment
seriós de la inversió, que possibiliti abordar tota la problemàtica i les
necessitats dels centres i de l’alumnat.
2. La Llei obre noves vies de privatització de l’educació. Promou formes de
gestió privada al centres públics, que podrien passar directament a mans
d’entitats vàries.
3. La Llei aposta per una desregulació de les condicions laborals del
professorat. A través d’aquesta Llei, l’Administració pretén eludir la seva
responsabilitat en la marxa de l’ensenyament públic, tot traspassant-la als
propis centres.
Barcelona, 10 de gener de 2008
Gertrudis
graphgraph

Vés a daltPàgina: 12345678
Moderadors: dottore, La Kúpula
You are here: Home